Samsung CE115PX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CE115PX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Gompy47 20-01-2014

Update:
Het is nu 20 Januari 2014 en het apparaat is op 19-03-2013 door ons gekocht, 10 maanden in gebruik nu.
Nog steeds zeer tevreden, de waarderingscijfers blijven gelijk zoals eerst gegeven.
Zoals ik in mijn eerste review al aangaf, als deze het net zo lang volhoudt als onze vorige Samsung magnetron dan zijn we zeer tevreden.

Anizar 23-08-2013
Geschreven voor: Samsung CE115PX

Vorige week deze magnetron besteld. uiterlijk is goed.
Vervolgens in gebruik genomen. eerst aan het zoeken geweest hoe de ovenfunctie werkt na voorverwarmen. (blijkt dat je nadat ie voorverwarmd is je deze functie helemaal moet stoppen en vervolgens ovenfunctie instellen)
Ovenfunctie op 220 graden gezet.
Na aantal minuten stopt de magnetron er helemaal mee.(dan moet hij helemaal afkoelen en schiet ie weer in de fabrieksinstellingen)
Lijkt dat hij oververhit raakt en in de thermische beveiliging schiet.
Vervolgens hebben we de magnetron terug gestuurd en een nieuwe besteld want wat is de kans dat je weer een verkeerde krijgt.
Deze heeft dus exact dezelfde kwaal. Kan geen toeval zijn zou je zeggen al zeggen ze bij Samsung deze kwaal niet te kennen.
We gaan 'm maar weer terug sturen en een ander merk kopen.

reviewer123 07-04-2013
Geschreven voor: Samsung CE115PX

Zojuist een cake gebakken: perfect gelukt. Pizza bakken is ook top. Dan nu de rest van de review:

Plussen: (1) opwarmen naar 220 graden in 5 minuten (temp niet gecheckt met thermometer), (2)handige bediening (nadeel tijd instellen: boven 20 minuten slechts per 2 minuten, boven 40 per 5 minuten), (3) geluid: oven relatief stil, magnetron normaal, (4) herinneringspiepje nadat er iets klaar is

Minnen: (1) deur wordt redelijk warm, (2) handvat voelt gammel bevestigd (maar zit er nog steeds wel stevig op), (3) stilzetten draaiplateau: onhandig als grote rechthoekige ovenschaal (oplossing: glazen plaat eruit en op tray plaatsen), (4) over kan je slechts instellen per 20 graden (40, 60, etc, tm 220)

Gompy47 19-03-2013
Geschreven voor: Samsung CE115PX

Na 17 jaar een Samsung RE-1300 naar zeer volle tevredenheid en zonder enig mankement gehad te hebben, begon het geluid van deze combi een andere toon te krijgen en vertrouwden we hem niet meer, daarom toen deze CE115PT gekocht, en door vertrouwen in het merk dus bij Samsung gebleven.

Het display/bediening is totaal anders als de vorige, die had tiptoetsen en deze CE115P o.a. 2 draaiknoppen waar we eerst een beetje vreemd tegenaan keken.
Na een paar keer uitgeprobeerd te hebben werkt de bediening eigenlijk zo simpel dat je helemaal niet meer na hoeft te denken over de werking van met name de draaiknoppen.

Het eerste wat opviel bij het gebruik op de drie gebieden magnetron/grill en heteluchtoven was het geringe geluid wat het apparaat voortbracht, echt heel rustig.
Het tweede wat erg opviel was de enorme snelheid van voorverwarmen, echt minutenwerk.
Wat prettig is dat je de display kunt uitschakelen, je blik wordt dan niet continu naar een rood-verlicht venstertje getrokken, en als het display uit is springt het vanzelf aan met elke handeling die je bij het apparaat doet.
Wat ook héél prettig is is dat het verwarmingselement, het grill-gedeelte zeg maar, helemaal weg gewerkt is.
Men heeft geen last meer dat er vuil of vet tussen het element de de bovenkant van de binnenruimte blijft zitten, erg prettig.
Voor plaatjes, klik hier:

Het bereiden van eten d.m.v. de vooringestelde automatische programma's werkt perfect voor zover we het al uitgeprobeerd hebben, er moet soms wel een minuutje bij de bereidingstijd bij maar dat is een persoonlijke smaak en even aan de draaiknop of 2 keer klikken op de 30-sec toets tijdens het bereiden en het is gebeurd.
Kortom waar het voor bedoeld is werkt dit apparaat perfect, net zoals de vorige die we hadden.

Duurzaamheid;
Tjaa na een paar weken in bezit te hebben is dit uiteraard veel te vroeg om daar iets zinnigs over te schrijven en een oordeel te geven.
Na verloop van tijd zal ik die ervaring wel gaan bijwerken.
Als het apparaat van dezelfde kwaliteit is als de vorige die we in 1996 (17 jaar) gekocht hebben doen we het er voor.
Ik heb het een 10 gegeven omdat er minimaal 4 aspecten ingevuld moeten worden.

Geen minpunten?

Jawel, het niet zelf toe kunnen voegen/maken van vooringestelde automatische programma's, (of ik heb het nog niet kunnen ontdekken) maar daar is beslist mee te leven ;-)
Er is nu een verder vooruitstekende handgreep, die zat er op de vorige niet op, was makkelijker met schoonmaken en er kon niets achter blijven haken.

Musicxpert 12-09-2012
Geschreven voor: Samsung CE115PX

Ik heb deze combi-magnetron online bij Scheer&Foppen en had het apparaat binnen 2 dagen thuis. De vormgeving is mooi en de afwerking is goed. De gebruiksaanwijzing is uitvoerig, begrijpelijk en uitstekend vertaald in het Nederlands. Hoewel we nog niet alle van de ruime hoeveelheid mogelijkheden hebben gebruikt, bevalt de magnetron erg goed. Van het simpele opwarmen, tot en met het bakken van een cake gaat simpel qua gebruiksgemak en ook het resultaat is perfect. We hebben er nu 2 keer een cake, met 2 verschillende recepten mee gebakken, en het resultaat is uitstekend. Over de duurzaamheid kan ik na twee weken nog niets zeggen.